استاد دکتر علی شریعتی

تنها اما بزرگ ...

استاد دکتر علی شریعتی

تنها اما بزرگ ...

به یاد سخنرانی های مذهبی استاد

عشقبازی‌ کار هر شیّاد نیست

‌ این‌ شکارِ دام‌ هر صیّاد نیست‌

عشق‌ از معشوقه‌ اوّل‌ سر زند

تا به‌ عاشق‌ جلوۀ دیگر کند

تا به‌ حدّی‌ بگذرد هستی‌ ازو

سر زند صد شورش‌ و مستی‌ ازو

طالب‌ این‌ مُدّعَی‌ خواهی‌ اگر

بر حسین‌ و کربلایش‌ کن‌ نظر

روز عاشورا شه‌ دنیای‌ عشق

‌ کرد رو به‌ جانب‌ سلطان‌ عشق‌

بارالها این‌ سرم‌ این‌ پیکرم‌

این‌ علمدار رشید این‌ أکبرم‌

این‌ سُکینه‌ این‌ رقیّه‌ این‌ رباب

‌ این‌ تنِ عریان‌ میان‌ آفتاب‌

این‌ من‌ و این‌ ذکر یا رب‌ یا ربم

‌ این‌ من‌ و این‌ ناله‌های‌ زینبم‌

پس‌ خطاب‌ آمد زحقّ کای‌شاه‌عشق

‌ ای‌ حسین‌ ای‌ یکّه‌تاز راه‌ عشق‌

گر تو بر ما عاشقی‌ ای‌ محترم‌

پرده‌ برچین‌ من‌ ز تو عاشق‌ترم‌

هرچه‌ از دست‌ داده‌ای‌ در راه‌ ما

مرحبا صد مرحبا خود هم‌ بیا

خود بیا که‌ می‌کشم‌ من‌ ناز تو

عرش‌ و فرشم‌ جمله‌ پا انداز تو

خود بیا که‌ من‌ خریدار توام

‌ مشتری‌ بر جنس‌ بازار توام‌

لیک‌ خود تنها میا در بزم‌ یار

خود بیا و اصغرت‌ را هم‌ بیار

خوش‌ بود در بزم‌ یاران‌ بلبلی

‌ خاصه‌ در منقار او باشد گلی‌

خود تو بلبل‌، گل‌ علیّ أصغرت

‌ زودتر بشتاب‌ سوی‌ داورت‌

نظرات 2 + ارسال نظر
احمد جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:44 ب.ظ

سلام.
این شعر خیلی زیباست لطفاً بگین ماله کیه؟

سلام
در جایی که من دیدم ننوشته بود اگر پیدا کردم میگم. البته یک حدسی میزنم ولی چون مطمئن نیستم نمیتونم بگم.

حسین صفایی شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:18 ب.ظ

خیلی دلم میخواست که میشد منم تو سایتت سهیم باشم ولی متاسفانه الان وقت امتحاناته .امیدوارم موفق باشی دینا کوچولو رو هم از طرفه من ببوس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد